Ve školním roce 2017/2018 bude hlavním inspiračním zdrojem pro žáky na 2. stupni naší školy člověk. Člověk jako bytost přírodní i kulturní; fyzická, duševní i duchovní. Budeme s žáky sledovat jeho projevy v dějinách výtvarného umění a inspirovat se jimi. Budeme se zamýšlet nad tím, jaký člověk je,...
Co máme uvnitř těla? Poklady, díky kterým můžeme žít. Mají zajímavé tvary. Žáci 7. ročníků je namalovali a vyfotili. Zde jsou k vidění: ivovytvarka.rajce.idnes.cz/Organy_uvnitr_nas_2018/
Jaký je podle žáků člověk? Co bychom o něm mohli říct? Jak ho vnímáme? Jaké má dobré a špatné vlastnosti? Jak se projevuje?Tyto otázky stály na začátku tohoto společného konceptuálního díla. Na výsledek se můžete podívat zde:
Různými barvami namalovat slavný portrét. Jak taková práce může dopadnout v 6. ročníku? Koukněte zde:ivovytvarka.rajce.idnes.cz/Kostkovany_portret_2018/
Všichni ji máme. Všechny nás zdobí. Symbolizuje smrt i život člověka. Může symbolizovat pomíjivost i trvalost, dobro i zlo. Její symboliku lze nalézt v každé kultuře člověka. Takhle ji namalovali žáci 6. ročníku:ivovytvarka.rajce.idnes.cz/Lebka_2018/
Jak se dívá skrz papír ten, který je hoden toho, bych ho v něm zobrazil?Práce 7. ročníku můžete vidět zde:ivovytvarka.rajce.idnes.cz/Portret_z_mozaiky_2018/
Jakého člověka obdivuji? Kdo ze známých lidí mě svou činností isnpiruje? Kdo je pro mě symbolem určitého sportu, umění nebo jiné činnosti? Tyto otázky stály na počátku práce žáků, kteří malovali svůj idol ve stylu pop-artu. Zde jsou výsledky:ivovytvarka.rajce.idnes.cz/Portret_ala_Andy_Walhol_2018/
Již na zdi pravěkých jeskyní lidé obtiskovali své ruce, aby tak uchovali svou stopu v čase a prostoru země. Jaký k tomu měli důvod? Jaký byl smysl těchto otisků? Co pro ně znamenaly? Proč otiskovali právě ruku? Protože právě ruka je ve spojení s mozkem to, čím se odlišujeme od zvířat? Protože...